luni, 24 august 2009

Codul Educaţiei... decodat!( II)

În privinţa claselor primare, cele două versiuni pentru legile educaţiei au şi puncte comune, dar şi diferenţe.
Codul Educaţiei, susţinut de Ecaterina Andronescu, propune ca elevii din clasele I-IV să meargă la şcoală numai dimineaţa, iar în clasa I să fie înscrişi numai copiii care au urmat clasa pregătitoare la grădiniţă.Un aliniat special din lege se referă la organizarea de programe de tip a doua şansă în vederea promovării claselor I-IV pentru persoane care nu au absolvit învăţământul primar până la vârsta de 14 ani. Elevii de la ciclul primar vor învăţa maximum 20 de ore pe săptămână şi vor fi evaluaţi în continuare prin calificative. La sfârşitul claselor primare va avea loc o evaluare naţională a cunoştinţelor, prin teste internaţionale standardizate. Testările vor urmări performanţa în competenţele generale şi specifice formate pe parcursul anilor de studiu.
Potrivit legilor lui Miclea, evaluarea elevilor de la „primar“ trebuie făcută la finalul clasei a II-a, când elevii vor fi testaţi la scris-citit şi matematică. Pe baza rezultatelor la teste va fi elaborat un plan individualizat de învăţare pentru fiecare elev în parte. Legile lui Miclea prevăd ca elevii să fie notaţi cu note de la 1 la 10. Curriculumul naţional pentru învăţământul primar se va axa pe opt domenii de competenţe-cheie: de comunicare în limba maternă şi în două limbi de circulaţie internaţională, de matematică, ştiinţe şi tehnologie, digitale, de cunoaştere, de management al vieţii personale, antreprenoriale, culturale şi de învăţare pe tot parcursul vieţii. Mircea Miclea susţine că scopul principal al evaluărilor este să faciliteze învăţarea. „După ce ai terminat clasa a doua şi ai învăţat scrisul, cititul şi aritmetica, se face o evaluare la nivelul şcolii. Apoi, învăţătorul are la dispoziţie următorii doi ani ca să facă un plan individualizat de învăţare pentru fiecare elev şi are la dispoziţie 25% din orele alocate fiecărei materii pentru a aplica acest plan“, explică Mircea Miclea. Acesta mai spune că evaluarea de la sfârşitul clasei a patra, prin teste internaţionale, va fi un feedback despre calitatea învăţământului primar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu