marți, 18 decembrie 2007

Teze de nivel mediu !

Promovabilitate scazuta la teza cu subiect unic la limba si literatura romana! Conform reprezentanţilor şcolii, doar 71,47% dintre elevii de clasa a VII-a milenceni au reusit sa obtina o nota de trecere la examenul la romana. La clasa a VIII-a, rezultatele au fost si mai slabe, 70,76% dintre cei care au sustinut la sfarsitul saptamanii trecute teza cu subiect unic la limba si literatura romana promovand. Rezultatele obtinute la limba romana sunt mai slabe decat cele obtinute la matematica şi geografie. Nici o notă de 10 la ultima teza! Din 36 elevi de clasa a VIII-a au fost notati cu 9 doar un elev, in timp ce doar 3 au obtinut nota 8, 7 nota 7, 5 nota 6 , 11 nota 5 şi 9 sub nota 4. Elevii care considera ca au fost nedreptatiti de profesorii corectori, pot depune contestatii pana pe data de 11 ianuarie 2008. Tezele cu subiect unic inlocuiesc in acest an testele nationale, ca modalitate de admitere la liceu. Absolventii de gimnaziu se vor inscrie in licee sau scoli de arta si meserii fara examen, pe baza mediei aritmetice dintre media generala obtinuta la tezele cu subiect unic si media generala de absolvire a claselor V-VIII, fiecare avand ponderea de 50%. Notele de la tezele cu subiect unic vor fi folosite in calculul mediei de admitere in liceu fara rotunjire, chiar daca in catalog notele sunt trecute fara zecimale.
Elevii de clasa a VII-a au fost mai norocoşi, decât elevii de clasa a VIII-a, la ultima teză cu subiect unic la limba şi literatura română, . Atât elevii, cât şi profesorii susţin că varianta de subiect pentru clasa a VII-a a fost mult mai uşoară, decât cea pentru clasa a VIII-a. Cu toate acestea, elevii din ultimul an au primit o surpriză ajutătoare din partea Ministerului Educaţiei: ultimul subiect a fost asemănător cu acela postat pe internet, ca model, de către minister.
La Şcoala Mileanca, elevii de clasa a VII-a erau convinşi că vor obţine nota 10 la teză, în timp ce elevii de clasa a VIII-a aveau îndoieli în privinţa notei!
Lacrimi la clasa a VIII-a
La clasa a VIII-a, aşa cum se aşteptase şi profesoara de limba română, Ştefănescu Laura, elevii au interpretat greşit semnificaţia şi mesajul poeziei argheziene „Nici nu-i pasă”. În loc să scrie că autorul vorbeşte despre păsări, au spus că Arghezi vorbeşte despre o fiinţă dragă. „La clasa a VIII-a nu toţi elevii au făut faţă cu brio tezelor. Elevii întotdeauna abordează mai greu genul liric, le este dificil să comenteze figurile de stil”, ne-a spus profesoara .
Elevii au fost dezamăgiţi când au aflat de la profesoară că nu au scris bine. Un singur elev receptase ideea şi se bucura. Restul sperau să obţină un punctaj mai bun, prin rezolvarea celorlalte subiecte, mai ales că ei au realizat, ca teme, compuneri despre un tablou văzut într-un muzeu vizitat, în toamnă. „Sunt supărată că nu am făcut bine. Am scris că autorul vorbeşte despre iubirea pentru o fată şi nu e bine. Am rezolvat bine celelalte subiecte”, a spus Larisa Ş., elevă în clasa a VIII-a.
Peste 50 de elevi milenceni au susţinut ultima teză pe semestrul întâi, la limba şi literatura română.
Elevii nemulţumiţi de rezultatele obţinute, vor putea depune contestaţii pe 11 ianuarie 2008.

Niciun comentariu: