miercuri, 28 ianuarie 2009

Despre Comenius, Havârna şi parteneriate

Profesor Mihai Modrea Marin, un iniţiator al proiectului.

Întrebare: Ce înseamnă Comenius pentru şcoala Havârna şi dvs.?

Răspuns:

a) Pentru mine: Un program cu finanţare europeană al cărui scop este promovarea mobilităţii elevilor şi cadrelor, asigurând astfel o mai bună integrare în comunitatea europeană a tinerei generaţii, implicate în acest fel în diverse proiecte ce transcend frontierele naţionale şi lingvistice.

b) Pentru şcoală: Ceva nou, deosebit de alte oportunităţi oferite de statul român, cu ajutorul căruia atât şcoala să se individualizeze în judeţ, cât şi o ocazie pentru unii elevi şi cadre să cunoască aspecte din alte ţări europene.





Î. Cu cine aţi realizat parteneriatul şcolar?

R : Organizatorul proiectului este dna. Tamsin Briggs, o profesoară de engleză de la o şcoală din Franţa, Liceul "Honore de Balzac" din Issoudun, departamentul Indre. Partenerii sunt, pe lângă Franţa şi România, şcoli din: Spania, Italia, Olanda, Danemarca, Grecia



Î:Cum a decurs vizita?

R: Vizita pregătitoare a decurs foarte bine (singurul mare regret fiind doar faptul că a durat doar trei zile în loc de cinci, lăsând astfel un program de lucru foarte încărcat); a fost o ocazie pentru toţi profesorii implicaţi în proiect de a se cunoaşte şi de a discuta personal, nu doar prin intermediul Internetului (avem convorbiri săptămânale prin Skype, precum şi schimburi de e-mail de fiecare dată când este nevoie), de a cunoaşte aşadar aspecte din diferitele sisteme şcolare ale ţărilor participante şi de a "negocia" aspecte ale proiectului.




Î:Ce veţi organiza în continuare vis-a-vis de Proiectul Comenius?

R: Întâlniri cu copiii ce vor fi implicaţi în proiect, precum şi cu părinţii acestora şi cu reprezentanţi ai administraţiei locale. Proiectul se numeşte "Our Local Environments" (Mediile noastre înconjurătoare - aşadar, din fiecare localitate implicată) şi are ca scop evaluarea impactului activităţilor umane asupra mediului, educarea tineretului în spiritul protecţiei mediului, precum şi încurajarea elevilor de a comunica între ei, mai ales că limba comună a parteneriatului este limba engleză (studiată ca limbă străină în TOATE ţările implicate în proiect).




Î:Elevii sunt implicaţi în acest nivel de parteneriat?

R: Da, la un nivel deocamdată scăzut, dar care va creşte pe măsura derulării parteneriatului (2009-2011).


Niciun comentariu: