duminică, 15 martie 2009

Editorial: Un brand, fotbalul, fermierul francez şi dormitorul


***
"InfoMileanca" un brand de Mileanca, un jurnal on line? De ce nu! Este un mijoc de informare şi de analiză, care prezintă zilnic noutăţi, ştiri, informaţii, activităţi şi cele mai recente realizări locale.

Primul produs de acest gen din Mileanca, aduce în prim plan, în cele net- pagini de conţinut, principalele calităţi ale satului în care locuim: culoare, exuberanţă, emoţie, trăire. Şi în care sunt expuse pe larg evenimentele care au construit istoria locală în 2008, iar acum, în anul 2009.

"Infomileanca" a ales ca soluţie de comunicare imediată un instrument inovator şi totodată comun pentru presa scrisă, jurnalul on line. Colaboratorii noştri, împreuna cu echipa "Infomileanca", au reuşit să contureze un concept de format, ce respecta toate atributele unui ziar on line, are conţinut relevant şi transmite în acelaşi timp mesajul informaţional care stă la baza acestui produs media.
***
**







Scor final: 0 - 3 !!!
***
**
După ce aproape 15 de ani au alergat înnebunite după soţi italieni - fiind văzuţi ca bărbaţii perfecţi, cu propria afacere, deci cu suficienţi bani pentru a garanta un cămin fericit -milencencele au ajuns să renunţe la visul în care îmbrăcau rochia albă şi se mulţumesc cu fermieri francezi, convinse că aceştia le vor oferi siguranţă socială nemotivată.
Fetele spun că, având un partener francez, împacă „şi capra, şi varza”. Pe de o parte, în Franţa, nu sunt tensiuni faţă de români, iar pe de alta, „trăind la fermă, găina e găină, zarzavaturile cresc în grădină, iar vacile dau lapte, aşa că oricât de dură ar fi criza, vor avea traiul asigurat”, după cum explică una dintre pretendente.
Oferta e imbatabilă: bărbaţii au propriile afaceri în agricultură, ferme cu vaci sau oi, hectare de teren arabil cultivate sau livezi, prin urmare prezintă garanţia unui trai decent. „Poate că nu e cel mai uşor să iei o aşa decizie, dar în Franţa, la ţară, nu se trăieşte ca la noi, diferenţele sunt foarte mari. Am văzut şi în filme, totul e automatizat, sunt toate utilităţile. Fermierii francezi sunt o variantă foarte bună, mai ales acum”, e de părere Simona P.
***
**
A devenit satul românesc un "dormitor" al Europei, afirma un intervievat la emisiunea radio de la ora şase de astăzi! Adică se culcă oricine, fără spaime şi angoase, totu-i linişte şi calm!
Cred foarte mult în potenţialul satului românesc. Însă nu putem aduce satele la nivelul oraşelor, ar fi absurd să vrem asta! Nu cred că transformarea satului într-un dormitor care să aprovizioneze cu energie umană oraşul european este o soluţie.
La noi există o lipsă de identitate în prezent a satului românesc - din punct de vedere cultural, economic şi social. În momentul în care vom avea creionat acest cadru, vom putea discuta despre două"dormitoare" diferite ale României - una urbană şi una rurală, care se vor dezvolta distinct.
Suntem în plină criză , şi cred că aceasta va afecta destul de puternic ceea ce se va întâmpla în mediul rural.
***

Niciun comentariu: