vineri, 29 iulie 2011

Lectura... obligatoriu!

Lectura va fi reintrodusă obligatoriu în gimnaziu din toamnă, după ce sondajele au arătat că unul din doi tineri cu vârsta de 15 ani citeşte, dar nu înţelege şi asta nu numai la română, ci şi la alte discipline cum sunt matematica, istoria sau geografia, a declarat pentru Mediafax secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Oana Badea.
“Unul din doi tineri de 15 ani citeşte şi nu înţelege. Este analfabetism funcţional”, a menţionat secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Oana Badea.
În acest context, aceasta a susţinut că reintroducerea lecturii în clasele I – VIII este obligatorie.
În învăţământul primar ora de lectură va fi trecută explicit, iar pentru ceilalţi ani va fi o oră a lecturii nu numai la limba română, ci şi la matematică, fizică sau alte materii.
Conducerea Ministerului le-a prezentat în premieră inspectorilor şcolari, la sfârşitul săptămânii trecute, la Suceava, un document care pleacă de la obiectivele Educaţia 2020.
“Le-am arătat că, în esenţă, când vorbeşti despre ameliorarea rezultatelor la citit, matematică şi ştiinţe, rezultatele se evaluează la grupa de vârstă 15 ani, adică vorbeşti în general despre învăţământul obligatoriu. Ca să avem perfomanţe pe acest obiectiv, în 2020 trebuie să produc efecte în sistem începând de azi şi începând de la fiecare elev, începând cu cel care intră la grădiniţă, la primar, gimnazial”, a precizat Oana Badea.
Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine începând cu anul şcolar 2011-2012 o evaluare la limba română, matematică şi ştiinţe.
Schimbarea are drept scop evoluţia şcolară a acestora, notele fiind comunicate doar părinţilor.
Măsura este văzută ca o modalitate de evaluare care va stabili evoluţia fiecărui copil, dar şi capacitatea acestuia. De asemenea, în acest mod cadrele didactice pot observa înclinaţiile unui copil spre o anumită materie, dar şi eventualele dificultăţi pe care un elev le-ar putea întâlni.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean susţin că doresc ca această evaluare să nu aibă efecte negative asupra micuţilor.
Subiectele vor fi realizate de cadre didactice.

Niciun comentariu: