miercuri, 27 noiembrie 2013

Despre ”Cornul, laptele și merele!”

Programul "Cornul şi laptele" se bucură de o percepţie majoritar pozitivă în rândul mamelor, copiilor şi cadrelor didactice, nouă din zece dorind ca acesta să continue, rezultă dintr-un studiu comandat de Asociaţia Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL).
 Astfel, 91 la sută dintre cadrele didactice din învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial au o părere bună şi foarte bună despre program, considerând că acesta a fost foarte bine implementat (93 la sută) şi că trebuie să continue (95 la sută), fiind dispuse să se implice activ în susţinerea lui (92 la sută).
 Principalele beneficii ale programului menţionate cel mai des sunt legate de faptul că acesta asigură zilnic copiilor o masă gratuită şi reprezintă un ajutor financiar pentru părinţi.
 De asemenea, este apreciat faptul că, datorită programului, toţi copiii se simt egali, deoarece primesc acelaşi pachet, prin care se asigură o gustare sănătoasă şi consistentă, uşor de servit la clasă.
 "96 la sută dintre copii consumă produsele lactate primite prin program, şcoala fiind principalul loc în care copiii le consumă.
 Copiii au declarat că le plac produsele primite prin program (81 la sută), apreciind în primul rând faptul că produsele primite sunt săţioase şi le oferă o masă consistentă (51 la sută), dar şi că sunt gustoase (38 la sută) şi că se simt egali la clasă cu ceilalţi colegi (37 la sută).
89 la sută dintre copii îşi doresc ca programul să continue", rezultă din studiul transmis de APRIL.
 În ceea ce priveşte mamele, 90 la sută dintre cele intervievate au o părere bună şi foarte bună despre program, 93 la sută spun că doresc continuarea acestuia, iar peste 86 la sută dintre ele au afirmat că sunt dispuse să se implice activ pentru a-l susţine.
Studiu a fost realizat la nivel naţional în perioada august - septembrie, pe un eşantion de aproximativ 1.250 de respondenţi, dintre care 600 de mame, 400 de copii din învăţământul gimnazial, primar şi secundar, precum şi 250 de profesori, învăţători şi educatori din şcoli şi grădiniţe de stat şi private, acoperind toate regiunile ţării, din mediul rural şi urban, diversele segmente de vârstă ale respondenţilor (de la 24 la 55 de ani), şi cele trei categorii de familii din punct de vedere al venitului realizat (familii cu venituri mici, medii şi mari).
 Iniţiatorii studiului susţin că, pe lângă beneficiile nutriţionale şi educaţionale, programul are beneficii importante economice şi sociale, el reprezentând un canal de distribuţie constant pentru fermierii şi producătorii de lapte generând vânzări zilnice de peste 250 de tone de lapte.
 "Asigură un flux constant de producţie pentru cei aproximativ 5.000 de fermieri români care produc anual lapte în valoare de 70 de milioane de euro doar pentru acest program şi care au creat până în prezent aproximativ 30.000 de locuri de muncă.
 Datorită amplorii sale, programul a atras în ultimii ani investiţii în capacităţi de producţie şi procesare de 100 de milioane de euro, iar impactul asupra bugetului de stat este semnificativ prin intermediul taxelor şi impozitelor redirecţionate dintr-o cifră de afaceri anuală a industriei de aproximativ 880 de milioane de euro", se arată într-un comunicat transmis agenţiei MEDIAFAX.
 APRIL aprecizează că o parte din fondurile de stat investite în acest program provin din finanţare europeană pentru "Laptele în şcoli", absorbţia fondurilor europene pe acest segment crescând de peste 10 ori în 2013 comparativ cu 2008.

Niciun comentariu: