marți, 10 mai 2016

Liber pe Facebook!

Competitorii electorali se pot promova liber pe Facebook, aşa cum o pot face şi prin intermediul altor canale de comunicare, fiind necesară atestarea realităţii serviciilor prestate şi a bunurilor livrate, a declarat preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Ana Maria Pătru.
 Ea a precizat că Legea 334/2006 nu prevede interdicţii privind comunicarea prin intermediul internetului, ci stabileşte nişte limite ale cheltuielilor realizate cu publicitatea online.
„Ideea de bază este că partidele politice, alianţele electorale şi politice, candidaţii independenţi şi organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale - competitorii electorali - nu pot solicita decât rambursarea, din bani publici, a acelor cheltuieli efectuate, conform prevederilor legale, cu materialele de propagandă electorală, aşa cum sunt ele definite de Legea nr. 334/2006", a spus preşedintele AEP.
Maria Pătru a punctat că, pe lângă documentele financiar-bancare pe care competitorii electorali trebuie să le depună ca acte justificative pentru cheltuielile electorale efectuate, este necesară atestarea realităţii serviciilor prestate şi a bunurilor livrate. Ea a menţionat că AEP are datoria să ramburseze cheltuielile efectuate legal.
 „Vreau să transmit tuturor competitorilor electorali că AEP îşi doreşte să aibă o relaţie constantă cu mandatarii lor financiari pe toată durata campaniilor electorale şi să le ofere acestora toate îndrumările necesare, în aşa fel încât rambursarea cheltuielilor electorale, o premieră în peisajul electoral românesc, să fie realizată cu respectarea tuturor prevederilor legale.
 Desigur, vom lucra în continuare la flexibilizarea cadrului birocratic pentru a-l face mai accesibil competitorilor electorali, dar nu ne vom abate nicio clipă de la principiul transparenţei şi legalităţii", a menţionat preşedintele AEP.
 Ana Maria Pătru a adăugat că brandingul sau identitatea de imagine a unui staff de campanie ce însoţeşte un candidat la întâlnirea cu alegătorii nu trebuie să se situeze în afara prevederilor legale referitoare la materialele de propagandă electorală şi la tipurile de cheltuieli ce pot fi efectuate.
 „De exemplu, cred că acest branding poate fi uşor de realizat prin distribuţia de broşuri, pliante şi alte materiale tipărite ce conţin programul şi ideile politice ale candidatului.
 Legiuitorul, considerăm noi, a lăsat suficient spaţiu de mişcare candidaţilor pentru a realiza o identitate vizuală decentă şi cuprinzătoare în timpul campaniei electorale", a conchis ea. Sursa: stiripesurse.ro

Niciun comentariu: