miercuri, 1 februarie 2017

Blocaj din nou!

De luni, în plin sezon de afecțiuni respiratorii, începând cu orele 8.30, sistemul cardului de sănătate a fost practic blocat din cauza unor probleme tehnice de comunicație între unele componente ale sistemului, după cum reiese din comunicatul transmis de conducerea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.
 Medicii de familie  s-au plâns din nou că nu mai știu ce explicații să ofere pacienților, care sunt sătui de cozi, mai ales că este a doua oară în cursul acestei luni când se blochează sistemul cardului de sănătate.
 Conducerea CAS explică faptul că în noul contract-cadru apare extinderea perioadei de raportare în platforma informatică a serviciilor medicale acordate off-line, de la 72 de ore la trei zile lucrătoare. Medicii de familie continuă să acuze, chiar mai îneverșunat decât au făcut-o până acum, că problemele ivite în funcționarea cardurilor de sănătate sunt numai responsabilitatea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, de aceea niciun medic nu trebuie sancționat dacă, în continuare, acordă servicii în afara cardului.
 Aceștia au mai menționat că toți și-au respectat obligația contractuală privind achiziția de cititoare de carduri, schimbări de token-uri pentru semnarea electronică, acces la internet corespunzător, plătind sume importante în acest scop, iar acum sunt în situația în care nu-și pot exercita profesia.
 După mai bine de un an de zile de când a devenit obligatoriu, de multe ori cardul de sănătate nu poate fi folosit, după cum susțin medicii de familie.

Niciun comentariu: