joi, 30 august 2018

A doua admitere!

Absolvenţii ciclului gimnazial care nu au prins un loc la liceu după prima repartizare computerizată din acest an au o nouă şansă de a fi admişi în învăţământul liceal, în cea de-a doua etapă de admitere. Aceştia pot opta doar pentru locurile rămase libere în urma admiterii din vară, liceele din judeţ dispunând de aproape 200 de locuri neocupate în prima etapă.
 Admiterea din toamnă este destinată elevilor care nu au participat sau nu au fost repartizaţi în etapa anterioară, care au fost admişi, dar nu s-au înscris la liceu în perioada prevăzută de metodologie, sau care au avut corigenţe şi nu au putut susţine evaluarea naţională.
 Potrivit calendarului, între3 şi 6 septembrie 2018 se primesc cererile de înscriere a absolvenţilor clasei a VIII-a care se încadrează în condiţiile menţionate.
 De asemenea, pe 3 septembrie 2018 este programată înscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, iar pe 4 şi 5 septembrie se desfăşoară aceste probe.
 Pe 7 septembrie se desfăşoară repartizarea absolvenţilorîn ordinea descrescătoare a mediei de admitere sau a mediei generale de absolvire a claselor V-VIII (pentru cei fără evaluare naţională). Elevii care s-au aflat în situaţie de corigenţă vor fi admişi la liceu fără nota de la evaluarea naţională, de la finele clasei a VIII-a.
 Având în vedere că acest examen se organizează într-o singură sesiune, înainte de susţinerea corigenţelor, practic, elevii nu au mai avut cum să susţină probele.
 Pentru că au rămas cu zeci de locuri neocupate, liceele mai slab cotate din judeţ sunt dispuse să-i primească  elevi pentru a-şi completa planul de şcolarizare şi mai ales pentru că legea le permite. Absolvenţii de gimnaziu care-şi încercă norocul la cea de-a doua etapă admitere la liceu au la dispoziţie locuri libere suficiente pentru specializări şi domenii care nu şi-au găsit candidaţi în cadrul primei etape de repartizare în clasa a IX-a.

Niciun comentariu: