
La rândul lor, au parte de acelaşi tratament pragmatic. Aşteptăm de la Moş Crăciun obiecte extravagante şi în final ajungem să ne mulţumim şi cu lucrurile de care nu ne putem lipsi, precum o haină, o pereche de mănuşi sau una de bocanci.
„Mi-am făcut ca în fiecare an o listă cu ce vrea fiecare. Cum nu am copii, nepoţii mei sunt primii la care mă gândesc atunci când împart banii puşi deoparte. Ştiam că nu voi avea nicio şansă să economisesc într-o lună - două pentru cheltuielile care se ivesc acum, la sfârşit de an, aşa că am început să strâng ceva încă de astă-vară”, povesteşte vecina Verona B.
Pentru Nuta C. (64 de ani), Crăciunul nu înseamnă decât o provocare de sfârşit de an. „Cum să fac eu să pregătesc cele tradiţionale cu cei 100 de lei rămaşi din pensie", se gândeşte bătrâna. Ea spune că, „de la o vârstă, începi să apreciezi mai mult medicamentele decât piftia sau cozonacul". Cât despre daruri, mătuşa Nuţa spune că singurul cadou pe care şi-l doreşte este ca fiul ei să vină în vizită cu nepoţii.
Nu toţi milencenii vor avea un Crăciun mai sărac decât de obicei. Liviu A. (29 de ani) mărturiseşte că bugetul său pentru cadouri este de trei ori mai mare faţă de cel de acum un an.
Peste două treimi dintre milenceni se vor orienta în acest an către cadouri utile, eventual obiecte vestimentare sau diverse lucruri necesare într-o casă şi vândute la reduceri în magazine.
Circa 45% dintre români au declarat că nu vor mai ceda impulsurilor de moment pentru a nu mai arunca banii pe lucruri inutile, în timp ce majoritatea europenilor şi-au exprimat aceeaşi voinţă în proporţie de 40%, potrivit unui studiu Deloitte. Totodată, 25% din români şi 33% din europeni se vor ghida după reduceri în cumpărarea cadourilor.
Între ceea ce-şi doresc românii să primească şi ceea ce găsesc sub brad în dimineaţa Crăciunului este o diferenţă destul de mare. Cel puţin asta relevă un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Deloitte, pe un eşantion de 17.567 de persoane din 17 ţări europene printre care şi România. Astfel, în topul cadourilor pe care şi le doresc românii se află cosmeticele şi parfumurile, 46% din respondenţi indicând aceste produse ca fiind ideale pentru ei. Singurii care au mai indicat produsele cosmetice şi parfumurile drept cadouri ideale sunt polonezii. Majoritatea europenilor intervievaţi au arătat că cel mai mult îşi doresc cărţi - cetăţenii din nouă din cele 17 ţări europene în care s-a realizat studiul optând în primul rând pentru acestea. Banii reprezintă cea de-a doua opţiune a respondenţilor, aproximativ 38% din ei susţinând că foşnitul bancnotelor i-ar ajuta să simtă magia Crăciunului.
Pentru aproximativ 44% din români, hainele şi încălţările de sezon sunt un dar binevenit. De altfel, mulţi români profită de Sărbătorile de iarnă pentru a-şi răsfăţa membrii familiei cu un palton mai călduros, o pereche de mănuşi sau una de bocanci îmblăniţi.
Pentru aproape un sfert dintre români, Sărbătorile de iarnă se mută după Anul Nou, când apar reducerile şi promoţiile pentru marfa rămasă în magazine. Procentul este cel mai mare înregistrat la nivelul celor 17 ţări europene participante la studiul Deloitte.
În medie, suma pe care o vor scoate românii din buzunare pentru Crăciun şi Revelion depăşeşte cu puţin 1.500 de lei. Din aceştia, aproape 600 de lei se duc pe alimente şi băuturi, cadourile mai „înghit" şi ele circa 500 de lei, iar bradul, obiectele vestimentare de sezon şi celelalte decoraţiuni ne costă alţi peste 300 de lei, arată un studiul realizat de compania de cercetare de piaţă Mednet.
„Mi-am făcut ca în fiecare an o listă cu ce vrea fiecare. Cum nu am copii, nepoţii mei sunt primii la care mă gândesc atunci când împart banii puşi deoparte. Ştiam că nu voi avea nicio şansă să economisesc într-o lună - două pentru cheltuielile care se ivesc acum, la sfârşit de an, aşa că am început să strâng ceva încă de astă-vară”, povesteşte vecina Verona B.
Pentru Nuta C. (64 de ani), Crăciunul nu înseamnă decât o provocare de sfârşit de an. „Cum să fac eu să pregătesc cele tradiţionale cu cei 100 de lei rămaşi din pensie", se gândeşte bătrâna. Ea spune că, „de la o vârstă, începi să apreciezi mai mult medicamentele decât piftia sau cozonacul". Cât despre daruri, mătuşa Nuţa spune că singurul cadou pe care şi-l doreşte este ca fiul ei să vină în vizită cu nepoţii.
Nu toţi milencenii vor avea un Crăciun mai sărac decât de obicei. Liviu A. (29 de ani) mărturiseşte că bugetul său pentru cadouri este de trei ori mai mare faţă de cel de acum un an.
Peste două treimi dintre milenceni se vor orienta în acest an către cadouri utile, eventual obiecte vestimentare sau diverse lucruri necesare într-o casă şi vândute la reduceri în magazine.
Circa 45% dintre români au declarat că nu vor mai ceda impulsurilor de moment pentru a nu mai arunca banii pe lucruri inutile, în timp ce majoritatea europenilor şi-au exprimat aceeaşi voinţă în proporţie de 40%, potrivit unui studiu Deloitte. Totodată, 25% din români şi 33% din europeni se vor ghida după reduceri în cumpărarea cadourilor.
Între ceea ce-şi doresc românii să primească şi ceea ce găsesc sub brad în dimineaţa Crăciunului este o diferenţă destul de mare. Cel puţin asta relevă un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Deloitte, pe un eşantion de 17.567 de persoane din 17 ţări europene printre care şi România. Astfel, în topul cadourilor pe care şi le doresc românii se află cosmeticele şi parfumurile, 46% din respondenţi indicând aceste produse ca fiind ideale pentru ei. Singurii care au mai indicat produsele cosmetice şi parfumurile drept cadouri ideale sunt polonezii. Majoritatea europenilor intervievaţi au arătat că cel mai mult îşi doresc cărţi - cetăţenii din nouă din cele 17 ţări europene în care s-a realizat studiul optând în primul rând pentru acestea. Banii reprezintă cea de-a doua opţiune a respondenţilor, aproximativ 38% din ei susţinând că foşnitul bancnotelor i-ar ajuta să simtă magia Crăciunului.
Pentru aproximativ 44% din români, hainele şi încălţările de sezon sunt un dar binevenit. De altfel, mulţi români profită de Sărbătorile de iarnă pentru a-şi răsfăţa membrii familiei cu un palton mai călduros, o pereche de mănuşi sau una de bocanci îmblăniţi.
Pentru aproape un sfert dintre români, Sărbătorile de iarnă se mută după Anul Nou, când apar reducerile şi promoţiile pentru marfa rămasă în magazine. Procentul este cel mai mare înregistrat la nivelul celor 17 ţări europene participante la studiul Deloitte.
În medie, suma pe care o vor scoate românii din buzunare pentru Crăciun şi Revelion depăşeşte cu puţin 1.500 de lei. Din aceştia, aproape 600 de lei se duc pe alimente şi băuturi, cadourile mai „înghit" şi ele circa 500 de lei, iar bradul, obiectele vestimentare de sezon şi celelalte decoraţiuni ne costă alţi peste 300 de lei, arată un studiul realizat de compania de cercetare de piaţă Mednet.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu