miercuri, 16 mai 2012

Ești sau nu asigurat?

Nu de puţine ori, medicii profită de lipsa de informare a asiguraţilor pentru a-i pune pe drumuri.
Vă explicăm câteva situaţii în care aţi putea trece prin asta şi demersurile legale pe care le puteţi face.
  1. SCHIMBAREA MEDICULUI DE FAMILIE
Dacă medicul de familie nu vi se pare suficient de compentent, îl puteţi schimba după şase luni.
Mai întâi, alegeţi medicul la care vreţi să vă mutaţi. Acesta vă oferă o cerere tipizată. Medicul care primeşte asiguratul e obligat să trimită o scrisoare colegului pentru a-l anunţa de mutare. Copia fişei medicale se trimite prin poştă.
2. RETURNAREA BANILOR
 Banii cheltuiţi de asiguraţi în spital cu medicamente sau materiale sanitare pot fi recuperaţi. Bolnavii trebuie să păstreze toate chitanţele şi cu ele să se ducă la conducerea spitalului.
 Dacă se refuză rambursarea banilor, singura variantă este instanţa.
3. VERIFICAREA CALITĂȚII DE ASIGURAT
  Calitatea de asigurat poate fi dovedită şi cu ajutorul sistemului electronic al CNAS. Dacă după introducerea CNP-ului serverul întoarce mesajul "asigurat", se poate merge la furnizorul de servicii cu acea foaie printată.
Pentru a afla dacă sunteţi asigurat accesați site-ul cnas.ro.
 Intrați în partea dreaptă la rubrica interfață SIUI online, selectați ASIGURAȚI, apoi introduceți CNP-ul și codul afișat.
Aici este de menționat faptul că după ce o persoană nu mai este asigurată, timp de trei luni beneficiează de servicii medicale, iar verificările făcute în sistemul electronic vor da tot verdictul ASIGURAT.
4. CALITATEA SERVICIILOR OFERITE DE MEDICI
Dacă sunteţi nemulţumiţi de serviciile oferite de un medic, reclamaţi situaţia pentru că aceşti doctori au de suferit (nu mai pot avansa la timp în grad, au probleme la încheierea contractelor).
Dacă e o problemă de natură administrativă, gen nu s-a respectat programul, trebuie să vă adresaţi casei de asigurări, dacă ţine de deontologie, reclamaţi la Colegiul Medicilor.

Niciun comentariu: