miercuri, 4 decembrie 2013

45 din 65!

România s-a plasat pe locul 45 în rândul celor 65 de țări participante la testările PISA (țări OECD și partenere), desfășurate în 2012, așa cum o arată Raportul emis marți de Secretariatul pentru educație al OECD, la Paris, informează Ministerul Educației.
 În acest fel, România a reușit să înregistreze un progres, comparativ cu anul 2009, când se plasa pe locul 49 din 65, și față de anul 2006, când ocupa locul 47 în rândul celor 57 de țări testate.
 Scorul mediu înregistrat de elevii români la ciclul de testare PISA 2012 este următorul: 445 puncte de scor la Matematică, 438 puncte de scor la Citire/Lectură și 439 puncte de scor la Științe.
 Comparativ, media țărilor OECD este de 494 puncte la Matematică, 496 la Citire /Lectură și 501 la Științe. Alături de Bulgaria și de Franța, România face parte din grupul de țări în care, în perioada 2000-2012, diferențele de gen în performanța la Citire/Lectură s-au modificat cu mai mult de 15 puncte de scor în favoarea fetelor.
 La Matematică, rezultatele elevilor români sunt comparabile cu cele ale elevilor din state precum Turcia, Cipru, Thailanda, Emiratele Arabe Unite, Bulgaria și Chile.
Performanțele elevilor români sunt mai bune decât ale elevilor din Malaezia, Muntenegru, Costa Rica, Kazahstan, Mexic, Uruguay, Brazilia, Tunisia, Iordania sau Argentina.
 Ne întrec, în limite de scor sub media țărilor OECD, elevi din țări precum Serbia, Grecia, Federația Rusă, Israel, Croația, Republica Slovacia, Lituania, Ungaria, Letonia și Italia.
La Citire/Lectură, rezultatele elevilor români sunt comparabile cu ale elevilor din țări precum Serbia, Emiratele Arabe Unite, Chile, Thailanda, Costa Rica și Bulgaria.
Performanțe mai bune, dar sub media țărilor OECD, au țări precum Cipru, Republica Slovacia, Federația Rusă, Turcia, Grecia, Lituania, Slovenia, Islanda, Suedia și Croația. Sub performanțele elevilor români se situează elevii din Mexic, Muntenegru, Uruguay, Brazilia, Tunisia, Columbia, Iordania, Malaezia, Indonezia și Argentina. În luna martie 2012, Centrul Național de Evaluare și Examinare a administrat testarea elevilor de 15 ani din cadrul Programului internațional din domeniul educației dezvoltat de OECD - PISA 2012.
 Pentru testare au fost eșantionați să participe 5.250 de elevi de 15 ani, cuprinși în gimnaziu și în liceu, câte 35 de elevi aflați în 178 de școli din 40 de județe ale țării, precum și din municipiul București.
Școlile au fost selectate de către Consorțiul PISA, conform proce­durilor de eșantionare internaționale, iar elevii au fost selectați aleatoriu, cu ajutorul unui program informatic dedicat, astfel încât să alcătuiască, conform cerințelor acestui studiu comparativ internațional, un eșantion național repre­zentativ pentru rețeaua noastră școlară.
La nivel internațional, la PISA 2012 au participat 65 de țări OECD și țări partenere. Implementarea proiectului a implicat două etape obligatorii - pre-testarea, desfășurată în martie 2011, și testarea propriu-zisă, alcătuind împreună un ciclu de testare. La PISA 2012, domeniul principal al evaluării a fost Matematica, iar domeniile secundare au fost Științele și Citirea/Lectura.
Standardele tehnice PISA impun ca administrarea instrumentelor de evaluare să fie complet externă școlilor participante, realizată de administratori de test formați la nivel național, pe baza unui manual de proceduri.

Niciun comentariu: