Mai bine de 100 de învăţători şi învăţătoare care predau la şcolile din Darabani şi din comunele învecinate s-au întâlnit viner, 12 septembrie, în sala mare a Casei de Cultură, cu inspectorul de specialitate, pentu a discuta noutăţile anului şcolar 2014 – 2015 pentru învăţământul primar.
Acesta le-a transmis regulile ce trebuie să le respecte în noul an şcolar.
Unele dintre acestea, dincolo de discuţiile tehnice legate de proiectarea materiei sau desfăşurarea lecţiei în clasă, sunt veşti foarte bune pentru elevi.
Învăţătorilor li s-a recomandat să evite supraaglomerarea copiilor, temele lungi, în favoarea celor calitative, să-şi gestioneze corect timpul în cadrul desfăşurării activităţii şi să nu “mănânce” cu activităţi sau explicaţii minute din pauza copiilor.
Primul îndemn pe care l-a făcut inspectorul a fost acela ca planificările să poarte amprenta personală a celui care a realizat-o.
“Vă rog să renunţaţi la planificările tipizate. Planificarea este instrumentul dumneavoastră personal de lucru şi o aveţi tocmai pentru a o adapta la clasa dumneavoastră şi la copiii cu care lucraţi”, a spus inspectorul.
De asemenea, acesta le-a cerut colegilor a căror activitate o monitorizează să se străduiască să iasă din tipare.
“Vă invit să fiţi creativi la ore, să ieşiţi din şabloane şi să vă folosiţi la lecţii de curiozitatea şi interesul elevilor pentru lumjea înconjurătoare. Nu există o metodă unică de a preda, aceasta se adaptează claselor cu care lucraţi. Nu uitaţi că cea mai bună metodă este metoda care dă rezultate”, a spus inspectorul.
Acesta le-a mai cerut învăţătoarelor să manifeste respect şi colaborare în relaţiile cu elevii şi să aleagă opţionalele pe placul elevilor şi cu acordul părinţilor.
“Nu uitaţi niciodată că disciplinele opţionale le alegeţi pentru elevi, şi nu pentru dumneavoastră.
De succes s-a dovedit opţionalul de educaţie financiară, care a fost ales, într-un singur an, de 40 dintre colegi”, a spus inspectorul pentru învăţământul primar.
La prima întâlnire oficială din acest an şcolar, acesta le-a cerut, de asemenea, învăţătorilor să lucreze egal cu toţi copiii şi să nu-i supraaglomereze cu organizarea de concursuri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu