miercuri, 26 noiembrie 2014

ȘCOLILE PROFESIONALE CÂŞTIGĂ TEREN

În viitorul an şcolar, raportul dintre învăţământul profesional şi cel liceal din judeţ, la nivelul claselor a IX-a, se va modifica în favoarea şcolilor profesionale.
 Schimbarea este determinată de interesul crescut al părinţilor şi elevilor faţă de această formă de învăţământ.
 Până pe 5 decembrie, conducerile şcolilor generale şi ale liceelor din judeţ trebuie să propună proiectul planului de şcolarizare după care vor funcţiona în anul şcolar 2015 – 2016.
Cu alte cuvinte, fiecare director de şcoală va veni, întâi în faţa conducerii Inspectoratului Școlar Judeţean şi, apoi, a Ministerului Educaţiei, cu propuneri referitoare la numărul de clase cu care şcoala va funcţiona în viitorul an şcolar şi, în cazul liceelor, şi cu specializările propuse pentru aceste clase. Documentul care prevede metodologia de fundamentare a planului de şcolarizare a fost trimis în teritoriu de către Ministerul Educaţiei marţi, 25 noiembrie, şi a avut ca termen limită de furnizare a informaţiilor, în cazul şcolilor unde vor exista modificări de reţea şcolară, tot ziua de 25 noiembrie.  În ceea ce priveşte repartizarea claselor şi specializărilor între liceele din judeţ, cea mai spectaculoasă modificare faţă de anul şcolar 2014 -2015 o reprezintă creşterea numărului de locuri alocate şcolilor profesionale, în comparaţie cu liceele.
 Numărul elevilor înscrişi acum în clasa a VIII-a este foarte apropiat de numărul absolvenţilor de anul trecut, deci, în total, numărul claselor a IX-a va fi aproape la fel ca cel din acest an şcolar.
 Pe baza planului de şcolarizare propus de fiecare unitate şcolară în parte, vor fi stabilite, apoi, posturile ce urmează a fi scoase la concurs pentru examenul de titularizare din vara 2015 şi posturile ce vor intra în diferitele etape ale mişcării personalului didactic, care vor începe în februarie 2015. Proiectele planurilor de şcolarizare şi ale reţelelor şcolare trebuie să fie pe masa ministrului Educaţiei până cel mai târziu pe 23 ianuarie 2015.

Niciun comentariu: