miercuri, 21 ianuarie 2015

Dosarul Electronic de Sănătate

Guvernul a aprobat în ședința de astăzi, prin Hotărâre de Guvern, normele metodologice privind modalitatea de utilizare și completare a Dosarului Electronic de Sănătate (DES) al pacientului, componentă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).
 Dosarul Electronic de Sănătate conține o serie de informații medicale despre pacient, adunate la nivel naţional de la toţi furnizorii de servicii medicale aflați în contract cu casele de asigurări de sănătate, cu care pacientul a intrat în contact.
DES preia datele și informațiile existente în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) în ceea ce privește istoricul medical al pacientului, realizând o colecție de date medicale, necesară luării celor mai bune şi rapide decizii medicale, la care au acces în primul rând proprietarii acestor date, asigurații.
Sistemul privind dosarul electronic de sănătate este un serviciu public furnizat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru toți pacienții. Sistemul privind dosarul electronic de sănătate este parte integrantă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate, care se utilizează obligatoriu de furnizorii de servicii medicale aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, pentru toate serviciile medicale acordate pacienților.
Inițializarea dosarului electronic de sănătate se realizează de către orice medic care deține o semnătură electronică calificată, înregistrată în SIUI. La inițializarea unui DES, se va încărca din SIUI istoricul medical al pacientului începând cu anul 2010, anul din care există SIUI centralizat.

Niciun comentariu: