Autorităţile atrag atenţia că pe rafturile magazinelor, pe lângă pachetele cu unt, sunt expuse şi pachete cu „Untar“, un produs care nu are legătură cu untul clasic în mare măsură, ci mai degrabă este un soi de margarină, spun specialiştii.
Aceştia adaugă faptul că „Untarul“ nu are în compoziţie lapte, iar preţul produsului este cu jumătate mai ieftin, astfel că îi atrage pe oamenii cu venituri modeste, mai ales că denumirea induce în euroare consumatorii.
De asemenea, şi ambalajul poate fi confundat uşor cu cel al untului.
Specialiştii spun că acest produs nu este unul lactat în adevăratul sens al cuvântului.
„Untarul“ are un compoziţia sa, spun specialiştii, 70 la sută grăsimi vegetale nehidrogenate, unt însă în proporţie de 30 la sută, acid scorbic, acidifiant şi colorant.
Practic, „Untarul“ este produs în proporţie de 70 la sută din margarină.
Un kilogram de produs se obţine amestecând 300 de grame de unt cu 700 de grame de margarină, plus conservant şi acidifiant.
La final, procesatorul adaugă în amestec colorant, pentru a da produsului culoarea crem a untului gras.
Medicii avertizează că margarina din dieta zilnică este mai dăunătoare decât untul, iar consumatorii sunt sfătuiţi ca ori de câte ori cumpără unt să citească atent eticheta produsului.
Autorităţile s-au sesizat în acest caz, iar acum identifică produsele „Untar“ pentru a le impune comercianţilor să le separe de untul tradiţional.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu