miercuri, 27 noiembrie 2019

Sprijin nesperat din partea videochatistelor!


Diaspora a reprezentat, că întotdeauna, surpriză zilei, căci prezența la vot în străînătate a depășit-o pe cea din primul tur: aproape 1 milion de alegători au reușit să pună ștampila pe buletinul de vot până la închiderea urnelor.
 Date fiind rezultatele finale, aportul românilor din străinătate in victoria zdrobitoare a lui Iohannis împotriva Vioricăi Dancila este greu de contestat.
Surprinzător este faptul că Președintele a avut un aliat nesperat din partea unei categorii a populației ignorată și blamată de obicei de întreagă societate. O campanie neobișnuită ce îndemna românii să iasă masiv la vot a circulat pe rețelele de socializare cu câteva zile înainte de alegeri. C. Studio, un bine-cunoscut studio de videochat din Capitală, a decis ca duminică să își deschidă ușile doar modelelor care și-au exercitat dreptul de vot.
 Altfel spus, intrarea în studio s-a făcut doar pe baza ștampilei de pe actul de identitate. 
Sub hashtag-ul “videochatisele votează”, postarea a devenit rapid virală și a strâns mii de reacții și sute de distribuiri în mediul online, semn că vocea alegătorilor nu poate fi ignorată, indiferent de domeniul de activitate al acestora.
Cu atât mai mult cu cât, cifrele oficiale arată că, în România sunt peste 100.000 de persoane care practică videochatul, ceea ce înseamnă că peste 1% din ștampilele de pe buletinele de vot au fost puse de videochatiste. În ciuda faptului că videochatul și feminismul merg mână-n mână, opțiunea politică a tinerelor a fost sugerată în mod discret, printr-un vers sugestiv: “EL știe română bine”.
 Niciunul dintre cei doi candidați la prezidențiale nu a comentat subiectul, însă susținătorii celor două tabere au stârnit un val de comentarii savuroase in mediul virtual.
 Dat fiind faptul că majoritatea tinerilor care practică videochatul au între 18 și 25 de ani, ei reprezintă chiar segmentul de vârstă cu cea mai mică prezența la vot, comparativ cu celelalte categorii: aproximativ 700.000 de alegători și-au exercitat dreptul de vot.
 Având în vedere numărul oficial al angajaților din industria videochatului, care depășește 100.000, un simplu calcul matematic denotă faptul că unul din 7 alegători practică videochatul!
 Nu este pentru prima dată când reprezentații industriei videochatului se implică în problemele țării și dau un exemplu de spirit civic.
Campania “România vrea autostrăzi” a fost susținută la vremea respectivă de același studio printr-o postare sugestivă, sub hashtag-ul deja cunoscut “#șîeu”.(Sursa: BZI.ro)

Niciun comentariu: