marți, 5 decembrie 2023

28% dintre elevii din România nu ascultă ce spune profesorul. Rezultate PISA 2022

 

28% dintre elevii din România nu ascultă ce spune profesorul, potrivit datelor Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică pentru ediția din 2022 a testării internaționale PISA.
 Aceleași date mai arată că 35% dintre elevi sunt distrași de folosirea dispozitivelor digitale (media OCDE: 30%) și 31% sunt distrași de alți elevi care folosesc dispozitive digitale (media OCDE: 25%). 
În 2022, 83% dintre elevii din România au declarat că își fac prieteni cu ușurință la școală (media OCDE: 76%) și 50% au simțit că aparțin școlii (media OCDE: 75%). 
Între timp, 17% au raportat că se simt singuri la școală. 
Comparativ cu 2018, datele nu s-au schimbat semnificativ în România. Tot în 2022, 11% dintre elevii Români au spus că nu sunt mulțumiți de viața lor.
 În 2018, mai puțini studenți nu erau mulțumiți de viață (9%). 
În medie, în țările OCDE, proporția celor care nu sunt mulțumiți de viață a crescut de la 11% în 2015 la 16% în 2018 și 18% în 2022. 
În România, 57% dintre elevi sunt de părere că, în majoritatea lecțiilor de matematică, profesorul se arată interesat pentru procesul de învățare al fiecărui elev (media OECD: 63%) și 61% din elevi spun că profesorul oferă ajutor extra când aceștia au nevoie (media OECD 70%).
 În 2012, procentele corespunzătoare au fost de 69% și 63%. În sistemele de învățământ în care mai mulți elevi au raportat că profesorii acordă ajutor suplimentar atunci când elevii au nevoie, performanța medie la matematică în 2022 a tins să scadă mai puțin față de cea înregistrată cu zece ani în urmă. Datele PISA 2022 arată că, în sistemele de educație unde performanța a rămas ridicată și sentimentul de apartenență s-a îmbunătățit, elevii au avut tendința de a se simți mai în siguranță și mai puțin expuși la hărțuire și la alte riscuri în școala lor.
 În România, 13% dintre elevi au declarat că nu se simt în siguranță în drum spre școală (media OECD: 8%); 8% dintre elevi au declarat că nu se simt în siguranță în clasele lor la școală (media OECD: 7%); 13% au spus că nu se simt în siguranță în alte locuri din școală (de exemplu, hol, cantină, toaletă) (media OCDE: 10%).
 Aproximativ 24% dintre fete și 26% dintre băieți au declarat că au fost victimele unor acte de hărțuire cel puțin de câteva ori pe lună (media OCDE: 20% dintre fete și 21% dintre băieți). 
În medie, în țările OCDE, mai puțini elevi au fost expuși la acte de intimidare în 2022, comparativ cu 2018: de exemplu, doar 7% dintre elevi au declarat că alți elevi au răspândit zvonuri urâte despre ei în 2022, față de 11% în 2018. Și în România, proporțiile corespunzătoare s-au redus (11% în 2022, față de 16% în 2018). (Sursa:edupedu.ro)

Niciun comentariu: