sâmbătă, 31 mai 2008

Potret de primar!

Campania electorală locală a ajuns la final, după o lună în care agresivitatea specifică curselor electorale de până acum a lipsit, alegătorii punând atitudinea "civilizată" dintre candidaţi pe seama maturizării politice sau a prudenţei partidelor care vor să-şi lase loc de negocieri post - alegeri.
Campania pentru locale a fost una atipică, raportat la cele precedente, în care partidele nu făceau economie de forţe şi de agresivitate.
Deşi postul de primar al comunei Mileanca e o miză importantă, atitudinea generală a fost una de noncombat, spre deosebire de campaniile precedente, discursul a fost unul mai puţin politizat, evitându-se acuzaţiile de corupţie sau discutarea problemelor ce ţin de neîmplinirile actualului primar.
Candidaţii şi-au mutat promisiunile şi proiectele pe garduri, şi-au făcut afişe electorale, s-au prezentat în faţa cetăţenilor , prezentându-şi proiectele şi mizând, însă, şi pe acţiunile electorale în mijlocul oamenilor.
Candidaţii au renunţat la retorica găunoasă şi au plecat urechea la agenda populaţiei, iar discursul acestora s-a bazat pe fapte, termene, obiective precis stabilite ( mai mult verbale!).
Lupta se dă între PSD, PNL şi PD-L, pentru că ne-am aflat în faţa unei campanii mai slabe decât cea din 2004, a unei curse electorale anormale, fapt datorat existenţei a trei poli de putere, şi nu doar a unui pol de dreapta şi a unuia de stânga, aşa cum eram obişnuiţi.
Scăderea procentului celor prezenţi la vot, votanţii de dreapta, ai PD-L, dezamăgiţi de prestaţia lui Ursache, care s-ar putea să nu iasă la vot, nemulţumiţii care nu apreciază niciun fel de primar, votanţii antistânga dezamăgiţi de Maftei, Azamfirei, Sârghie sau Filip, sunt factori care pot influenţa scorul alegerilor locale din Mileanca.

...mai ales că în memoria cetăţenilor se păstrează amintirea că, pentru câteva mandate, cineva a fost la primărie cu promisiunile.







Un comentariu:

3Minator spunea...

Asta ar însemna ca votanţii să gândească - şi e prea mult!