joi, 27 august 2009

Codul Educaţiei... decodat!( V)

Statutul elevului, propus de ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, dă posibilitatea elevului să conteste notele date de profesor.
Atunci când primeşte o notă pe care o consideră nedreaptă, elevul va putea veni, singur sau împreună cu părinţii, la profesorul care l-a notat cu o notă prea mică. În urma contestaţiei se va institui o comisie formată din doi profesori, care va evalua nota primită de elev. Dacă tânărul este în continuare nemulţumit, poate contesta nota în faţa directorului unităţii de învăţământ.
Elevii puteau contesta şi până acum notele pe care le primeau, dar acest drept nu era stipulat în lege.
Şi în ceea ce priveşte conduita elevilor lucrurile se schimbă.
Tinerii nu vor mai avea voie să vină la şcoală cu haine indecente, telefoane mobile, ţigări, reviste pentru adulţi, droguri sau băuturi alcoolice.

Codul prevede că le este interzis elevilor „să introducă, în perimetrul unităţii de învăţământ, orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum muniţie, petarde, pocnitori, să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic, să utilizeze telefoane celulare în timpul orelor de curs şi al examenelor, să aibă ţinută, comportamente şi atitudini ostentative şi provocatoare.“

Experţii în educaţie susţin că atât Codul Andronescu, cât şi Legile lui Miclea au şi părţi bune, dar şi minusuri.

Dacă se doreşte un învăţământ flexibil, în care părinţii şi elevii să aibă putere de decizie, atunci alegem variant Miclea.

Dacă se vrea păstrarea sistemului de învăţământ actual, a unui sistem centralizat, în care ministerul are putere de decizie, alegem Codul Andronescu.

Important este faptul că trebuie să decidem cum vrem să arate educaţia în România în următorii 10 an.

Niciun comentariu: