Simulările examenelor naţionale, atât la clasa a VIII-a, cât şi la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu dau emoţii doar elevilor şi profesorilor, ci şi părinţilor.
Aceştia au fost chemaţi la şcoală şi au fost prelucraţi, la fel ca elevii, asupra tuturor aspectelor care ţin de simularea examenelor, de la data la care sunt programate lucrările la modelele de subiecte pe care elevii le vor avea de rezolvat.
Pentru ca simulările să-şi atingă scopul, nu doar elevii trebuie să fie pregătiţi, ci şi părinţii.
S-au organizat în şcoală consilieri cu elevii pe tema simulărilor, dar şi cu părinţii, şi o întâlnire mixtă, la care au participat şi elevii, şi părinţii, alături de diriginţii claselor şi profesorii care predau disciplinele la care se susţin lucrări.
Părinţii au fost informaţi asupra importanţei acestor lucrări, asupra datelor la care vor avea loc – s-a insistat aici, rugându-i să facă în aşa fel ca elevii să nu absenteze în aceste zile – şi au primit modele de subiecte pentru lucrări.
Poate că elevii nu realizează importanţa unor astfel de lucrări, spunându-se că au uitat sau că nu au fost informaţi.
S-a explicat şi părinţilor de ce trebuie să trateze cu importanţă simulările, la fel ca pe un examen adevărat. Nu doar nota pe care o obţin este importantă, aceasta reflectă nivelul de cunoştinţe la acest moment, este important să fie obişnuiţi cu atmosfera, cu formalităţile pe care le au de îndeplinit în cazul unui examen adevărat.
Evaluarea naţională va fi simulată de elevii de clasa a VIII-a pe 18 şi 20 februarie, iar elevii de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a vor susţine probele pe 3, 5 şi 7 martie.
Notele obţinute nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi analizate, apoi, în şedinţele cu părinţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu