O ordonanță de urgență dată de Guvernul României în 15 decembrie 2016, înainte de vacanța de Crăciun, OUG 100 pentru modificarea și completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, precum și a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, ar trebui să-i îngrijoreze pe consilierii obișnuiți să voteze pe bază de indicații de la partid, fără să citească anumite hotărâri ale unui consiliu județean sau local.
În același timp, ar trebui să-i bucure, pentru că ordonanța a fost dată tocmai pentru a-i proteja în fața șefilor politici, oferindu-le o armă de apărare.
Evident, consilierii vor trebui să facă efortul să citească și să înțeleagă un proiect de hotărâre, după care să argumenteze votul.
În sinteză, ordonanța spune următoarele:
”Consilierii județeni sau locali vor depune la președintele de ședință motivația în scris pentru votul exprimat prin care aprobă/resping documentațiile de amenajare a teritoriului sau de urbanism, care se va anexa la procesul- verbal al ședinței.”
În mod normal, de acum înainte, un consilier care nu votează un proiect care are toate documentele necesare în spate și nu are un argument credibil pentru asta, poate ajunge, în anumite circumstanțe, până la a răspunde penal pentru votul său.
Ca să nu mai vorbim că, de aici până la o acuzație de abuz în serviciu, este un pas foarte mic.
Va fi destul de greu, de exemplu, să justifice un vot în domeniile respective (amenajarea teritoriului și urbanism) pe celebrul ordin primit de la partid, deoarece chiar șeful care dă ordinul poate ajunge să răspundă pentru folosirea influenței politice în promovarea unei ilegalități.
NN. Secretari ai unor primării le-au explicat modificarea consilierilor locali și, mai ales, câți au verificat dacă există motivații în scris ale votului de acceptare sau respingere?(MsgNT)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu