Primaria Mileanca a început „să cureţe” listele electorale permanente în baza unei adrese pe care a primit-o de la Prefectura Botoșani.
În documentul primit se precizează că Ministerul Administraţiei şi Internelor a trimis la rândul său o adresă prin care se comunică Memorandumul aprobat de Guvernul României privind măsurile necesare pentru actualizarea listelor electorale permanente la 29 iulie 2012, dată la care a avut loc Referendumul naţional pentru demiterea preşedintelui României, Traian Băsescu.
În adresa respectivă se mai precizează că numărul de persoane înscrise în listele electorale permanente ar urma să fie transmis către Curtea Constituţională pentru a se putea stabili dacă Referendumul naţional pentru demiterea preşedintelui României este valabil, în conformitate cu prevederile Legii privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.
În adresa primită de Primărie se precizează că „potrivit memorandumului vor fi efectuate verificări cu privire la corectitudinea întocmirii listelor electorale permanente, în vederea identificării cazurilor de neoperare a înregistrărilor potrivit modificărilor obligatorii impuse de aplicarea prevederilor legii” pentru mai multe categorii de persoane.
Astfel, primarului i s-a solicitat să efectueze verificări cu privire la persoanele decedate; persoanele care şi-au pierdut dreptul de a vota; persoanele care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate dovedit prin deţinerea unui paşaport, cu menţionarea ţării de domiciliu, precum şi persoanele care au pierdut cetăţenia română; persoanele ale căror acte de identitate au expirat şi nu au fost reînnoite; persoanele care şi-au schimbat domiciliul fără a fi radiate din lista localităţii rezidenţei anterioare; persoanele care se identifică la un domiciliu într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă şi numărul de camere ale imobilului; persoanele care şi-au schimbat numele prin căsătorie, divorţ sau pe cale administrativă şi persoanele care au reşedinţa sau domiciliul în străinătate.
„Corespunzător atribuţiilor ce revin fiecărei structuri pe relaţia Serviciul de stare civilă – Serviciul public comunitar local pentru evidenţa persoanelor – Autoritatea administraţiei publice locale, vor fi stabilite situaţiile concrete în care au fost menţinuţi în copiile de pe listele electorale permanente anumiţi cetăţeni, contrar prevederilor legii”, se mai precizează în adresa primită de fiecare primărie din judeţ.
Potrivit instrucţiunilor primite, primarii trebuie să transmită zilnic toate aceste informaţii, termenul limită de comunicare a datelor fiind data de 24 august 2012.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu