La nivelul comunei, pentru anul școlar 2012 /2013, pentru clasa pregătitoare, s-au înscris un num\r de 34 de copii, fiind constituite un număr de 2 de clase.
De trei săptămâni, acestea au început să funcționeze, iar cel puțin până în prezent, cadrele didactice spun că nu s-au înregistrat probleme grave de neadaptare sau disfuncționalități majore.
În schimb, clasa pregătitoare este o inițiativă nouă și încă perfectibilă astfel că inevitabil au apărut și câteva disfuncționalități.
Clase improvizate, cheltuilelile suplimentare ale părinților, suprasolicitarea cadrelor didactice sau lipsa materialelor didactice sunt numai câteva dintre metehnele identificate doar dintr-o privire.
De cealaltă parte, argumentele în favoarea păstrării clasei pregătitoare au avut în vedere faptul că multe grupe de grădinițe sunt deja aglomerate, dar și că această clasă responsabilizează atât părinții, cât și micuții. încă de la grădiniță, copiii se jucau de-a școala.
La Școala Gimnazială nr.1 Mileanca funcționează o clasă pregătitoare, într-un corp al instituției separat de colegii mai mari de școală.
În clasă, în ultima bancă de pe rândul de la mijloc, l-am găsit pe Dănuț, un puști de șase ani, dornic să ne împărtășească primele sale experiențe din clasa pregătitoare. După cum el ne-a spus, la clasa pregătitoare e bine, iar activitățile sale preferate sunt: modelatul cu plastilină și pictatul.
Chiar ieri am facut un șarpe din plastilină, ne povestește Dănuț.
Din banca din față, imediat ne abordează și Alexandra , care e nerăbdătoare să treacă în clasa I și ale cărei discipline preferate sunt muzica și desenul. Încercând să găsească răspuns la întrebarea:Ce ai învățat de când ești la școală, eleva se uită către domnul învățător în speranța că acesta îi va șopti un răspuns, după care plină de avânt ne spune că a învățat aceleași lucruri ca la grădiniță.
Sunt la școală pentru că așa a vrut mamica, ne transmite Ana, tot din ultima bancă. Haideți să recităm ultima poezie învățată, le cere domnul învățător.
Potrivit acestuia, câteva dintre avantajele clasei preg\titoare sunt: adaptarea copiilor și pregătirea lor pentru școală așa cum se face și în occident și responsabilizarea acestora dat fiind faptul că aceștia sunt conștienți că au un orar și că sunt niște reguli care trebuie respectate.
De cealaltă parte, părinții sunt mulțumiți că micuții au reușit să se acomodeze la școală.
De cealaltă parte, grădinițele se bucură de mai mult spațiu după plecarea micuților la clasele pregătitoare.
MECTS a promis că fiecare clasă va fi dotată cu materiale didactice constând în tăblițe magnetice cu litere, alfabetar, mingi, saltele de gimnastice, truse și echipamente (lupă, corpuri geometrice de diferite dimensiuni), materiale pentru dezvoltarea limbajului (alfabetar, tăblițe magnetice cu litere, șabloane pentru trasat litere și cifre), echipamente sportive (saltele, mingi, corzi), materiale pentru geografie (globuri magnetice și hărți) și instrumente de măsurare (rigle, metru de croitorie), etc.
La sfârșitul anului școlar, învățătorii acestor clase vor completa un raport care va face parte din portofoliul elevului. MECTS a publicat deja pe pagina online a ministerului metodologia, ordinul și raportul pentru evaluarea națională a elevilor de la clasa pregătitoare. Învățătorii vor face evaluarea elevilor pe tot parcursul anului, iar în luna mai, vor completa raportul în format electronic.
Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare este structurat pe domenii de dezvoltare: dezvoltare fizică, dezvoltare socio-emoțională, dezvoltare cognitivă, dezvoltarea limbajului și a comunicării, dezvoltarea capacităților și atitudinilor de învățare, în dreptul cărora cadrul didactic consemnează nivelul activității cum erealizată sau în curs de realizareâ, aprecieri și recomandări.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu