marți, 4 august 2015

Evaluarea spațiilor școlare

Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Botoșani vrea să ştie în ce măsură unităţile de învăţământ sunt pregătite să îşi primească, din toamnă, elevii.
 În a doua jumătate a lunii august, inspectorii şcolari vor evalua situația şcolilor din judeţ, aceştia urmărind aspecte precum: situaţia funcţionalităţii spaţiilor de învăţământ, stadiul realizării lucrărilor la investiţii, reparaţii capitale, reabilitări, utilităţi şi consolidări, lucrările privind igienizarea spaţiilor şcolare, proporţia în care s-a asigurat combustibilul pentru iarnă (tipul de combustibil, starea centralelor/sobelor), modul de asigurare a transportului elevilor etc.
După vizitele în şcoli, ei vor trebui să completeze un formular tipizat privind stadiul pregătirilor unităţilor şcolare din judeţ pentru începerea anului şcolar 2015-2016, pe care îl vor înainta Prefecturii.
Vor fi şi discuţii cu directorii pentru ca elevii să aibă parte de condiţii bune.
 În momentul de faţă, în şcolile milencene se fac lucrări de igienizare, curăţenie, deratizare şi alte reparaţi.
 Spaţiile şcolare vizate de acţiunile de control sunt sălile de clasă, grupurile sanitare, biblioteca, laboratoarele, cabinetele, sălile de sport, construcţiile din împrejurimea şcolii (anexele) etc.
 Situaţia şcolilor autorizate sanitar
Situaţia autorizării unităţilor şcolare din punct de vedere sanitar este, de asemenea, în vizorul inspectorilor şcolari.
Aceştia trebuie să verifice, în funcţie de situaţie, ce demersuri au fost făcute de reprezentanţii şcolii pentru autorizare şi motivele neautorizării.
 Cea mai recentă statistică a Direcţiei de Sănătate Publică Botoșani arată că, la nivel de judeţ, din cele 705 unităţi şcolare 209 sunt autorizate din punct de vedere sanitar (30,9%), iar restul de 506 nu au îndeplinit criteriile pentru a primi autorizaţie.
Sunt autorizate 67 de grădiniţe dintr-un total de 308 şi o treime dintre şcolile primare şi gimnaziale (110 din 313).
În cazul liceelor situaţia stă ceva mai bine, fiind autorizate 26 din cele 27 de licee.
 Principalele neajunsuri din şcolile neautorizate sunt legate de lipsa apei potabile curente, grupuri sanitare necorespunzătoare, compoziţia apei neconformă chimic şi bacteriologic, număr insuficient de cabine la grupurile sanitare în raport cu efectivele de elevi.

Niciun comentariu: